Indskoling 0.-3. klasse

I Indskolingshuset går børnene i skole fra 0. – 3. klasse.

Bakkegårdsskolen er idrætsskole og –GFO, det betyder at vi prioriterer ekstra idrætsundervisning til alle børn. Ud over de to obligatoriske idrætstimer i skolen har børnene i 0. og 3. klasse yderligere to timers idræt og bevægelse. I 2. klasse har børnene svømning, som den ekstra obligatoriske idrætsundervisning. Den ekstra undervisning varetages af GFO-medarbejderne.

I skolen og GFO’en har vi et tæt samarbejde om børnene og deres familier. Til hver årgang er der tilknyttet et team af lærere og pædagoger som løbende tilrettelægger og gennemfører undervisningsaktiviteter.

Til hver 0. klasse er der tilknyttet en børnehaveklasseleder, en kontaktpædagog samt en pædagogmedhjælper. Kontaktpædagogen følger klassen til og med 2. klasse og nogle fortsætter med klassen til 3. klasse.