Fodbold Fulton

Akademiet Fodbold Fulton er navnet på et undervisningsprojekt på Bakkegårdsskolen i Gentofte. Projektet strækker sig over tre år, fra 7. til 9. klasse, og formålet er at skabe lyst til læring gennem fodbold.
Udover at være en skoleklasse, er akademiets 20 elever også et fodboldhold, der træner flere gange om ugen i skoletiden og spiller en kamp i løbet af weekenden under DBU. Holdet spiller på Gentofte/Vangede Idrætsklubs licens, og klubben er en vigtig samarbejdspartner i projektet.

De mange gode elementer fra fodboldbanen og holdsporten bringes ind i klasselokalet; samarbejde, respekt for hinandens kompetencer, håndtering af nederlag og selvfølgelig glæden over at lykkes og vinde kampe.
Fodbold bliver også anvendt som udgangspunkt for læring, fx bruges Premier League-tabellen, når der skal læres procentregning, mens indlæring af geometri snildt kan foregår ved at måle skudvinkler på banen.
Målet er at gøre læringen vedkommende, sjov og motiverende.

Det er de samme tre lærere, der underviser i stort set alle fag. Udover at være lærere, er de tre også fodboldholdets meget kvalificerede trænere.

Vil du vide mere om optagelse eller andet, kontakt da skolens kontor.

I august 2023 starter en ny Fulton 7. klasse op på Bakkegårdsskolen. Du kan læse mere omkring optagelse her nedenfor.